Søg
Filters

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Objecta Data
Mariane Thomsens Gade 50,3,2
8000 Aarhus C

info@objecta.dk

Tlf: 20933876

Etablerings år 1996

 

Betaling

Alle beløb på objecta.dk er inklusiv moms og i danske kroner (DKK).

Mulige betalingsmuligheder: Dankort - Visa Dankort – Visa – MasterCard og MobilePay Online.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

For at handle hos objecta.dk skal brugeren være fyldt 18 år.

Det er sikkert at handle hos objecta.dk

Alle betalingstransaktioner hos Objecta Data kører via Nets, og ingen data om dit kreditkort kan ses af Objecta Data.

Vi benytter QuickPay som betalingsgateway, som er PCI-certificeret efter internationale standarder for databeskyttelse.

Gavekort

Brug af gavekort kræver din accept af følgende vilkår og betingelser. Det elektroniske gavekort kan beholdes og udløber efter 3 år. Gavekortets størrelse kan minimalt være kr. 100,- og maksimalt udgøre kr. 5.000. Vi tager ikke ansvar for bortkomne, ødelagte, stjålne eller deaktiverede gavekort. Vi forbeholder os retten til at ændre disse regler.

Gavekortet gælder som betaling eller delbetaling, når du handler på vores websites. Beløbet, du handler for, trækkes fra saldoen, og er der et restbeløb, vil det fremgå af din kvittering.

Gavekortet kan ikke veksles til køb af gavekort. 

Der er ligesom alle andre produkter 14 dages fortrydelsesret på gavekortet. 

Levering

Når du har gennemført din ordre, får du automatisk en bekræftelse via e-mail. I denne bekræftelse kan du se indhold af dit køb, dit ordrenummer samt det samlede ordrebeløb.

Din ordre leveres normalt indenfor 2-4 hverdage.

Vi sender til Danmark (undtagen Grønland og Færørene)

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives til info@objecta.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. 

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,

2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Objecta Data
Mariane Thomsens Gade 50,3,2
8000 Aarhus C

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt udfylde vores returformular, som er vedlagt ordren.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på objecta.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Objecta Data
Mariane Thomsens Gade 50,3,2
8000 Aarhus C

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os: Navn, e-mail, ordrenummer.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondatapolitik

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Objecta Data og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren, kundeservice og finans afdelingen for Objecta Data har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på objecta.dk er direktøren Klaus E. Frederiksen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til objecta.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos objecta.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til objecta.dk via e-mail info@objecta.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@objecta.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00. www.forbrug.dk.

Handelsbetingelser er senest opdateret den 21.02.2022